Aktivity s deťmi 1-3 Experimentujeme Jemná a hrubá motorika Výtvarné aktivity Zmyslové hry

Netradičné, ale zaujímavé hry pre deti?

Nekarhajte nás, bábika mala pohnutý osud. Pri kupovaní topánočiek sme sa dostali dva razy na detské ihrisko v inej časti mesta a vždy tam bola. Druhý raz pršalo a malá ju za svet nechcela nechať na daždi. Vedela som, ze je tam “vyhodená”, bolo tam viacero takýchto starších hračiek oba razy, čo sme tam boli. Zaobchádzame s ňou pekne, vždy po blatových, či snehových zábaloch, či body paintingu je pekne vyumývame.

Bába padla do blata… pozreli sme si na “jutjube”,  ako sa robia bahnové zábaly v piešťanských kúpeľoch.

Bába padla do rajčinovej polievky

Babätko má vyrážky, no myslím, že záber je to neoceniteľný.

Preboha, čo ma ešte čaká?!?

Ticho sedkaj, natriem ti chlebík pomazánkou.

Zábal v kúpeľoch necháme posobiť maminka, vieš?  (Inak… je to pena na holenie)

Maša navarila veľa kaši… kto nepozná sériu rozprávok Maša i medveď, odporúčam nájsť. Aspoň sa vaše dieťatko škodoradosti podučí.

Snežilo.

Na bábu padla lavína.

Originálne bundičky pre krtečka a kamarátov.

Návrh nových látok (maľovanie na kúsky látky) na bundičky pre krtka.

A na záver kontrolná otázka, či umenie dva a pol ročného umelca bolo pochopené: Prečo má havko 5 nožičiek?

(Odpoveď: Mama, dokresli ešte jednu nohu, havko potrebuje aj modrú nohu.)

Montessori inšpirované (pomôž mi a ja to urobím sám):

  • Zmyslové hry môžu skončiť neporiadkom, no vaše dieťa by sa nemalo strachovať, že musí zostať čisté, či suché. Povzbuďte dieťa, aby skúsilo obmedziť neporiadok. Prípadne mu nachystajte staršie oblečenie, kde nevadí, že sa zamokrí a zašpiní. Pri mokrých hrách majte nablízku uterák / utierku, pre prípad potreby. Ak to bude potrebné, dieťa s vašou pomocou rozliatu vodu vysuší, poutiera. Pri hrách s múkou môžete mať po ruke metličku a lopatku prípadne ručný vysávač, dieťa vám isto rado pomôže poupratovať.
  • Nevyrušujte dieťa plne sústredené na nejakú aktivitu. Hrá sa, objavuje, experimentuje. Trénuje svoju koncentráciu.
  • Každá aktivita by mala mať začiatok i koniec.Dieťa by sa malo podieľať na príprave aktivity i na upratovaní po skončení aktivity.

Mohlo by sa vám tiež páčiť...