Aktivity s deťmi 1-3 Aktivity s deťmi 3-6 Jemná a hrubá motorika Praktický život Praktický život

Himalájske obdobie – uzol

Naša maláčka má rada príbehy. Jej hry musia mať v sebe príbeh. Nie som si istá, či by ju zaujali klasické montessori rámiky, na ktorých sa dieťa učí viazať a zapínať gombíky, či zips. Dostala darom aj obliekaciu bábiku, čo má na sebe rôzne zapínania, ale bez príbehu sa s ňou nehrá.

Zmyslela si, že jej bábätku bude v kočíku veselšie, keď mu na rúčku uviaže stužtičky a budú mu vo vetre viať.

Alebo rada ošnurováva svoju obľúbenú plyšáčku mačku. Boli sme tento rok na dvch svadbách, nuž sa hrá, že parádi nevestu. Vyberá jej najkrajšie stužky. A keď je vo viazacom švungu, tak zaväzuje všetko, aj nohy stola. („Slovenskou stužkou som stôl ozdobila, pozri maminka!“)

Mne potom výsledok jej práce veľmi pripomína himalájske vlajky s modlitbami, preto som to nazvala himalajske obdobie.

CIMG0089

CIMG0091

CIMG0093

CIMG0094

CIMG0096

CIMG0100

CIMG0106

  Montessori inšpirované (pomôž mi a ja to urobím sám):

  • Nevyrušujte dieťa plne sústredené na nejakú aktivitu. Hrá sa, objavuje, experimentuje. Trénuje svoju koncentráciu.
  • Každá aktivita by mala mať začiatok i koniec.Dieťa by sa malo podieľať na príprave aktivity i na upratovaní po skončení aktivity.

Mohlo by sa vám tiež páčiť...