Na hry s vodou je veľa príležitostí – vo vani, v umývadle, v miske, v detskej vaničke či bazéne. Aktivita prelievanie vody prispieva k rozvoju praktických zručností vášho dieťaťa. Naučí sa samé si naliať mlieko, či vodu. Čajová párty s bábikami bude zábavnejšia, keď do čajníčka dáte dieťaťu vodu. Dôverujte mu, dokáže bábiky obslúžiť samé. Po nácviku prelievania bude možnosť potopy minimalizovaná.
Každopádne, dieťa by malo byť pri hre s vodou pod dozorom, môže sa utopiť i v malom množstve vody.
Naše vodné hry začali ešte v detskej jedálenskej stoličke v kuchyni. Výhodou bolo, že malá s nádobkami neodchádzala (mala vtedy obdobie, že veľmi rada chodila po byte s rôznymi kapsičkami, so všetkým, ta a spať, ta a spať), ale plne sa sústredila iba na prelievanie. Jej pohyblivosť limitovaná na stoličku znamenala teda i menej neporiadku po byte.
Pri prelievaní vody sa zlepšuje koordinácia oko-ruka a trénujú svaly ruky. Čo sa dieťa naučí?
- Ako sa správa voda, keď ju prelievame z nádoby do nádoby.
- Koľko vody sa vojde do veľkej a koľko do malej nádobky.
- Prelievanie.
- Čo pláva a čo klesá ku dnu?
Čo všetko sa naučia deti pri zmyslových hrách je názov článku z všeobecnými informáciami o zmyslových hrách.
Montessori inšpirované (pomôž mi a ja to urobím sám):
- Zmyslové hry môžu skončiť neporiadkom, no vaše dieťa by sa nemalo strachovať, že musí zostať čisté, či suché. Povzbuďte dieťa, aby skúsilo obmedziť neporiadok. Prípadne mu nachystajte staršie oblečenie, kde nevadí, že sa zamokrí a zašpiní. Pri mokrých hrách majte nablízku uterák / utierku, pre prípad potreby. Ak to bude potrebné, dieťa s vašou pomocou rozliatu vodu vysuší, poutiera. Pri hrách s múkou môžete mať po ruke metličku a lopatku prípadne ručný vysávač, dieťa vám isto rado pomôže poupratovať.
- Nevyrušujte dieťa plne sústredené na nejakú aktivitu. Hrá sa, objavuje, experimentuje. Trénuje svoju koncentráciu.
- Každá aktivita by mala mať začiatok i koniec.Dieťa by sa malo podieľať na príprave aktivity i na upratovaní po skončení aktivity.