affiliate marketing - čo to je?, czaffil, linkbuilding čo to je?, skaffil, práca na doma, práca z domu, práca pre maminy na materskej, privyrobenie popri materskej, privyrobenie na materskej, konverzny pomer, konverzny pomer pre affiliate projekt
Affiliate marketing

Affiliate pre blogujúce maminy – Čo je to konverzný pomer?

Affiliate je spôsob reklamy, podpory predaja. Win-win situácia pre predajcu (eshop s affiliate partnerstvom), kupujúceho aj affiliate partnera.

Affiliate partner sa snaží priniesť zaujímavý obsah na svojich weboch, ktorý návštevníka presvedčí k prekliku do eshopu. Ak sa podarí obsahovo zacieliť článok na ľudí, ktorí v tej chvíli hľadajú typ produktov, ako sú v článkoch odporúčané a zároveň je recenzia produktu, či ich popis dostatočne pútavý, preklikne návštevník do eshopu aj s odhodlaním kúpiť. A to je cieľ affiliate partnera – objednávka, z ktorej dostane províziu.

Teda affiliate môže byť spôsob, akým si môže blogujúca mamina privirobiť. Ak má úspešný a dostatočne navštevovaný blog.

Na SK existuje niekoľko affiliate sietí, v ktorých sa môžete zaregistrovať ako publisher a získať tak prístup k dátam eshopov, ktoré poskytujú takúto affiliate spoluprácu:

Maminy blogerky

Maminy, ktoré blogujú o knihách pre deti možno vedia, že affiliate spoluprácu umožňuje aj Martinus, Panta Rhei, Bux alebo aj Amazon, Book Depository (pre tých, čo majú radi aj anglické knižky).

No exituje aj možnosť propagovať iné produkty – vášmu srdcu blízke: ak ste bežkyňa, ak ste barefoot maniačka, ak ste zumba maniačka na športové legíny, ak milujete varenie, ak milujete pečenie tôrt, ak milujete raw kuchyňu… stačí si vybrať oblasť záujmu a hľadať, či v eshopoch dané produkty, ktoré by ste chceli propagovať sú.

Ak v recenziách  odporúčate produkty, za ktorými by ste sa sami do daného obchodíka vybrali, je možné, že nejaké percento oslovených si získate.

Naviac, ak je váš blog naozaj úspešný, možno vám eshop ponúkne produkty na recenziu. To je potom na zváženie, či vziať všetko v zmysle „Darovanému koňovi na zuby nepozeraj!“, alebo sa riadiť len a len svojim vkusom. Nestať sa podkupným a predajným, nesklamať a neklamať návštevníkov svojich stránok – napísať recenziu naozaj podľa svojich subjektívnych zistení a pocitov.

Viete čo je to konverzný pomer?

Konverzný pomer je pomer medzi množstvom privedených návštevníkov a množstvom návštevníkov, ktorí tovar skutočne zakúpia, ukončia objednávku.

  • Typnite si – aký konverzný pomer majú zvyčajne eshopy?
  • Zamyslite sa, aký konverzný pomer bude mať vaše affiliate doporučenie.

Diabol je v detailoch, samozrejme:

  • Ako kvalitné publikum ste si vybudovali.
  • Či vaše publikum je ochotné nakúpiť.
  • Či vaše publikum prichádza s odhodlaním nakúpiť.

Dovolím si tvrdiť, že eshopy majú bežne konverzný pomer napr. z ppc reklám v Googli okolo 2%. Teda zo 100 ľudí, ktorí sa ku nim prekliknú z ppc reklamy v Googli nakúpia 2!!!

Dôvody: V akej fáze nakupovania ste zachytili návštevníka?

  • Produkt nepotrebuje, číta váš blog pravidelne zo záujmu, pre inšpiráciu.
  • Rozhoduje sa pre kúpu produktu: Ľudia radi porovnávajú ceny,  porovnávajú si parametre produktov (má tento sendvičovač vyberateľné platne, dajú sa na ňom robiť wafle, aký má príkon, sú na nete dajaké recenzie…)
  • Je rozhodnutý pre konkrétny produkt a našiel vašu recenziu, vaše odporúčanie.

Preto lež sa vrhnete do affliate projektov – urobte si plán:

  • Urobte si základné matematické prepočty – koľko máte návštevníkov svojho blogu/konkrétneho článku na blogu?
  • Ak vezmete konverzný pomer 2% – koľko je potenciálnych kupcov z počtu všetkých návštevníkov?
  • Ako dopadne výpočet zisku? T.j. počet potenciálnych kupcov x výška provízie.
  • Máte stratégiu ako doviesť zákazníka, ktorý je rozhodnutý pre konkrétny produkt?

Uložiť

Uložiť

Uložiť

Uložiť

Uložiť

Uložiť

Uložiť

Uložiť

Uložiť

Uložiť

Uložiť

Uložiť

Uložiť

Mohlo by sa vám tiež páčiť...